tina rødfjell jensen

www.tinarj.blogg.no

derfor trener jeg 06.07.2016, kl. 11:09

Nå som jeg er ferdig i militæret blir jeg virkelig satt på prøve. I militæret var trening stort sett en selvfølge, og gjerne en vesentlig del av uka. Nå som jeg er ferdig og har litt fri er det rett og slett opp til meg å pushe på med treningsøkter. Før militæret avsluttet jeg alt av medlemskap, så for tiden har jeg ikke noe abonnement noen plass. Kjæresten har et treningskort jeg stjeler innimellom bare, ellers blir det enn så lenge trening ute i det fri. Hvis jeg kommer inn på det jeg studiet jeg ønsker, ligger det et treningsstudio like ved skolen, så da tenker jeg å skikkelig få igang treningen igjen. Nå som jeg vet jeg skal komme igang og tenker litt mer over hva jeg putter i kroppen tenkte jeg å fortelle dere noen av grunnene til at jeg trener.

1. Jeg får bedre selvtillit. Dette er en av de viktigste grunnene, rett og slett fordi jeg har det så mye bedre med meg selv så fort jeg får trent litt. Føler jeg blir enda litt mer sprudlende og føler også jeg ser litt bedre ut. I tillegg er det til tider en selvtillits boost. Hvis jeg er litt ekstra sliten en ettermiddag og tenker at "jeg klarer virkelig ikke en treningsøkt nå" så får jeg en mestringsfølelse hvis jeg klarer å komme meg på treningssenteret eller ut en tur. 

2. Jeg får mer energi. Bruk energi, så får du mer energi. Det er noe jeg er helt enig i og som virkelig gjelder for meg i alle fall. Om jeg går lenge uten å få trent noe som helst, blir jeg generelt litt mer slapp og sliten. Det er så mye lettere å få gjort ting når man har trent på forhånd og har overskudd til resten av dagen.

Processed with VSCO with f2 preset

3. Den følelsen!! Det finnes ikke veldig mye som en bedre enn å ha gjennomført en knallhard treningsøkt og komme hjem og kunne slenge bena høyt og legge hodet bakover. 

4. Jeg kan spise søtsaker med litt bedre samvittighet (hehe). Jeg skal innrømme at jeg er fryktelig svak for godteri. Hvis jeg ikke trener på en stund og sitter på kveldene og heller i meg, føler jeg meg litt så som så etterpå. Men om jeg er flink til å trene over en periode, føler jeg det blir litt mer som belønning og da føles det bedre.. heh! 

5. Et lite avbrekk, og tid til meg selv. Hvis det har vært en lang dag på jobben, eller en dag hvor jeg har vært med mye mennesker rundt meg, eller mye som har skjedd er det veldig deilig å komme seg ut å få litt tid for seg selv. Da er det som sagt godt å komme seg ut og ikke nødvendigvis på et treningssenter, litt frisk luft og tid til seg selv er noe som er viktig å prioritere i en ellers hektisk hverdag. 

Processed with VSCO with f2 preset

Processed with VSCO with f2 preset    Processed with VSCO with f2 preset

6. Humøret mitt blir bedre. Jeg blir generelt i bedre humør om jeg gjør noe som jeg føler er bra for meg selv. En følelse av å være fornøyd med seg selv, gjør så du automatisk blir i bedre humør. Treningen setter i gang kroppens produksjon av endorfiner, som er kroppens eget lykkehormon. Så det er ikke rart man da føler seg litt ekstra sprudlende og glad. 

7. Fordi det er bra for kroppen min. Dette er også en av de grunnene jeg setter høyest. Jeg trener av helsemessige årsaker. Jeg ønsker rett og slett å ta vare på kroppen min så godt jeg kan, og bygge et godt grunnlag for mitt lange liv. Ta vare på kroppen det er noe du skal leve med resten av livet. 

8. Jeg sover bedre. Etter en dag hvor jeg har fått brukt litt energi, slukner jeg om kveldene. Det er så nydelig å være trøtt når det er på tide å legge seg, legge hodet på puta og faktisk sovne med en gang. Ikke ligge oppe å vri på seg og tenke. Når jeg sovner fortere, får jeg også mer søvn, så jeg våkner mer uthvilt dagen etterpå.

Processed with VSCO with f2 preset    Processed with VSCO with f2 preset
9. Jeg synes det er gøy! Hadde jeg ikke syntes det var gøy, hadde det vært ekstremt tungt å presse seg på trening. Noe som er viktig å tenke på når man skal trene er å finne en treningsform som passer for deg. Det er ikke alle som liker styrketrening, da finnes det mange andre tilbud der ute. Det å finne en treningsform som du synes er gøy er avgjørende for om du kommer til å holde det gående. Hvis du sliter med motivasjon, gjør en liten research før du gjør tilbake til noe du egentlig ikke føler passer deg. 

 

Hva er deres grunner til å trene?♥

Henriette Celin

06.07.2016 kl.11:15

Enig i alle grunnene. Spesielt det at det får meg i bedre humør, gir meg mer energi, og er kjekt ^^

Tina

07.07.2016 kl.11:25

Henriette Celin: Jaa:))

lisarorvik

06.07.2016 kl.11:34

Kjempe fine grunnen, kjenner meg igjen i alle :)

Tina

07.07.2016 kl.11:25

lisarorvik: :))
Tina

♥Velkommen♥



Hei! Takk for at du titter innom bloggen min, jeg er 21år, bor med kjæresten i en liten leilighet på Nesodden. For tiden er jeg i militæret, men bloggen kommer til å handle om hverdagen min generelt og ikke bare militæret. Kontakt: tinarjblogg@hotmail.com


Instagram♥



Blogg.no reklame

Follow

Søk i bloggen

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Bloggdesign

hits