tina rødfjell jensen

www.tinarj.blogg.no

Gruppetime i dag 25.10.2016, kl. 23:14

God kveld! Da setter jeg meg endelig skikkelig ned for dagen. Føler det har vært noe å gjøre i hele dag, men nå har jeg endelig fått satt meg ned og det blir muligens en film før vi tar kvelden. I dag har jeg tro det eller ei vært på min første gruppetime på det treningsstudio jeg trener nå. Jeg trener regelmessig og for det aller meste styrke. I dag var jeg med på gruppe time med på kettlebell gruppetime. Timen jeg var med på i dag var bare en intro-time, noe som gjorde at det selvfølgelig ble mye snakking og ikke i nærheten av hvor intensive kettlebell øktene vanligvis var, men allikevel fikk jeg virkelig opp pulsen, ble varm i trøya og ikke minst sliten. Jeg skal definitivt bli med på flere av disse timene, for de virker kjempebra!! 

  

 

  

Håper dere alle får en fin kveld, og en sprek morgendag! 

derfor trener jeg 06.07.2016, kl. 11:09

Nå som jeg er ferdig i militæret blir jeg virkelig satt på prøve. I militæret var trening stort sett en selvfølge, og gjerne en vesentlig del av uka. Nå som jeg er ferdig og har litt fri er det rett og slett opp til meg å pushe på med treningsøkter. Før militæret avsluttet jeg alt av medlemskap, så for tiden har jeg ikke noe abonnement noen plass. Kjæresten har et treningskort jeg stjeler innimellom bare, ellers blir det enn så lenge trening ute i det fri. Hvis jeg kommer inn på det jeg studiet jeg ønsker, ligger det et treningsstudio like ved skolen, så da tenker jeg å skikkelig få igang treningen igjen. Nå som jeg vet jeg skal komme igang og tenker litt mer over hva jeg putter i kroppen tenkte jeg å fortelle dere noen av grunnene til at jeg trener.

1. Jeg får bedre selvtillit. Dette er en av de viktigste grunnene, rett og slett fordi jeg har det så mye bedre med meg selv så fort jeg får trent litt. Føler jeg blir enda litt mer sprudlende og føler også jeg ser litt bedre ut. I tillegg er det til tider en selvtillits boost. Hvis jeg er litt ekstra sliten en ettermiddag og tenker at "jeg klarer virkelig ikke en treningsøkt nå" så får jeg en mestringsfølelse hvis jeg klarer å komme meg på treningssenteret eller ut en tur. 

2. Jeg får mer energi. Bruk energi, så får du mer energi. Det er noe jeg er helt enig i og som virkelig gjelder for meg i alle fall. Om jeg går lenge uten å få trent noe som helst, blir jeg generelt litt mer slapp og sliten. Det er så mye lettere å få gjort ting når man har trent på forhånd og har overskudd til resten av dagen.

Processed with VSCO with f2 preset

3. Den følelsen!! Det finnes ikke veldig mye som en bedre enn å ha gjennomført en knallhard treningsøkt og komme hjem og kunne slenge bena høyt og legge hodet bakover. 

4. Jeg kan spise søtsaker med litt bedre samvittighet (hehe). Jeg skal innrømme at jeg er fryktelig svak for godteri. Hvis jeg ikke trener på en stund og sitter på kveldene og heller i meg, føler jeg meg litt så som så etterpå. Men om jeg er flink til å trene over en periode, føler jeg det blir litt mer som belønning og da føles det bedre.. heh! 

5. Et lite avbrekk, og tid til meg selv. Hvis det har vært en lang dag på jobben, eller en dag hvor jeg har vært med mye mennesker rundt meg, eller mye som har skjedd er det veldig deilig å komme seg ut å få litt tid for seg selv. Da er det som sagt godt å komme seg ut og ikke nødvendigvis på et treningssenter, litt frisk luft og tid til seg selv er noe som er viktig å prioritere i en ellers hektisk hverdag. 

Processed with VSCO with f2 preset

Processed with VSCO with f2 preset    Processed with VSCO with f2 preset

6. Humøret mitt blir bedre. Jeg blir generelt i bedre humør om jeg gjør noe som jeg føler er bra for meg selv. En følelse av å være fornøyd med seg selv, gjør så du automatisk blir i bedre humør. Treningen setter i gang kroppens produksjon av endorfiner, som er kroppens eget lykkehormon. Så det er ikke rart man da føler seg litt ekstra sprudlende og glad. 

7. Fordi det er bra for kroppen min. Dette er også en av de grunnene jeg setter høyest. Jeg trener av helsemessige årsaker. Jeg ønsker rett og slett å ta vare på kroppen min så godt jeg kan, og bygge et godt grunnlag for mitt lange liv. Ta vare på kroppen det er noe du skal leve med resten av livet. 

8. Jeg sover bedre. Etter en dag hvor jeg har fått brukt litt energi, slukner jeg om kveldene. Det er så nydelig å være trøtt når det er på tide å legge seg, legge hodet på puta og faktisk sovne med en gang. Ikke ligge oppe å vri på seg og tenke. Når jeg sovner fortere, får jeg også mer søvn, så jeg våkner mer uthvilt dagen etterpå.

Processed with VSCO with f2 preset    Processed with VSCO with f2 preset
9. Jeg synes det er gøy! Hadde jeg ikke syntes det var gøy, hadde det vært ekstremt tungt å presse seg på trening. Noe som er viktig å tenke på når man skal trene er å finne en treningsform som passer for deg. Det er ikke alle som liker styrketrening, da finnes det mange andre tilbud der ute. Det å finne en treningsform som du synes er gøy er avgjørende for om du kommer til å holde det gående. Hvis du sliter med motivasjon, gjør en liten research før du gjør tilbake til noe du egentlig ikke føler passer deg. 

 

Hva er deres grunner til å trene?♥

For en herlig dag 05.06.2016, kl. 00:47

For en dag, føler jeg har fått gjort så utrolig mye! Startet dagen med jobbing på apoteket, jeg gruet meg relativt mye ettersom at det var helt blå himmel, sol og varmt. Men dagen gikk veldig fort siden jeg sluttet 4, så da var det rett hjem og kose seg i finværet. Da jeg kom hjem tok Thor og jeg en liten løpetur og en liten styrkeøkt i varmen, før vi tok oss turen ned til stranden. Strandturen ble for min del årets første bad i Norge. Vil ikke akkurat kalle det varmt, men det var nok lunket til at vi tok noen svømmetak og et lite hopp fra stupebrettet! 

Processed with VSCO with f2 preset    Processed with VSCO with f2 preset

Processed with VSCO with f2 preset

Processed with VSCO with f2 preset  Processed with VSCO with f2 preset

Sprek slutt på uka 03.06.2016, kl. 23:07

Heeelg!! Endelig var fredagen her og helgen var endelig i gang. Denne uken har gått så utrolig fort, og herregud for et vær. Jeg blir rimelig misunnelig når jeg ser alle som ligger og soler seg midt på dagen, mens jeg går rundt i en bukse av ull. MEN nå er det bare 14 dager igjen så er jeg ferdig. Herregud!! På torsdag bestemte jeg meg for å være litt sprek og ta turen opp til Holmenkollen. Absolutt ikke beste dagen å løpe, for fy søren så varmt det var. Allikevel veldig deilig når man kom seg til toppen! Tenkte å få noen få turer til opp til kollen før jeg dimmer. Finnes ikke så veldig mye bedre enn den følelsen du blir sittende med når du har slitt deg oppover veldig lenge og endelig når toppen. Håper alle koser seg og får en fantastisk helg.. jeg blir stående inne i nesten hele morgen på jobb, så dere får kose dere på stranda, dere som har fri. 

Processed with VSCO with f2 preset Processed with VSCO with f2 preset Processed with VSCO with b1 preset

Processed with VSCO with f2 preset Processed with VSCO with f2 preset 

Hard dag 29.05.2016, kl. 22:37

Øøøhh... Gårdagen var virkelig en hard dag! Jeg var ikke direkte dårlig, men utrolig slapp og sliten ettersom at vi ikke kom oss hjem før halv 4. Vi hadde sikkert tidenes lateste start på dagen. Lå og dro oss i senga, spiste en laaang frokost og bare slappet av med tv og litt hver vår pc. Litt senere utpå dagen dro vi inn til byen for å hente noen av tingene vi hadde lagt igjen fra i går og hente en venninne på toget. Da vi kom hjem dro Thor til en kompis og jeg fikk dratt meg til treningssenteret. Det var tidenes hardeste økt..heh!! Til tross for at jeg følte jeg hadde null energi ble det faktisk en veldig bra økt og jeg er superglad for at jeg fikk trent litt. Etter det ble det rydding i huset og pakking av bag til i dag. Så det ble tilslutt en bra dagen derpå! 

Processed with VSCO with f2 preset

Processed with VSCO with f2 preset    Processed with VSCO with f2 preset

Rutiner 28.04.2016, kl. 21:35

Hello, nå har jeg endelig kommet meg inn i noen gode treningsrutiner igjen. Det er klart at når man bruker mye av dagen på å reise frem og tilbake, er det lite overskuddsenergi som får pushet meg på treningsenteret. Nå har jeg begynt å løpe fra leir til slottet to ganger i uken, dagen før jeg løper trener jeg styrke på ettermiddagen på leir. Det er superdeilig å komme tilbake i skikkelige rutiner, da er det lettere å holde det gående og ikke skippe noen økter. Nå som det begynner å være ordentlig lyst om morgenene er det veldig fint å løpe. De siste gangene har jeg løpt igjennom Frognerparken, og det er superfint når man kommer opp langs monolitten og får sola i fjeset. 

    Processed with VSCO with f2 preset Processed with VSCO with f2 preset


 

i form etter påske 29.03.2016, kl. 11:00

Hallo! Nå som påsken er skikkelig over, er det på tide å gå tilbake til skikkelige vaner. Vekk med alt godteriet som ellers ligger fremme i påsken, planlegge litt mer måltider, og tenke litt mer over hva man putter inn i kroppen. Ikke bare er påsken over, men vi er snart i april, dvs enda en måned nærmere sommeren, og SK16 er vel ikke akkurat på plass. Nå er er tiden for siste innspurt. Selv skal jeg passe bedre på å ha med med noe frukt eller nøtter til en hver tid, slik at hvis jeg blir sulten eller fysen så har jeg noe å putte i munnen i stedenfor sjokolade fra en kiosk eller bensinstasjon. Jeg skal også begynne å løpe fra leir til slottet noen ganger i uken. Det blir utrolig spennende å se hvordan det går. Om alt går som planlagt prøver jeg første tur allerede i morgen! Får ikke nok kondisjonstrening ellers i uka når jeg til vanlig kjører bil som jobb, og når jeg først trener på treningssenter prioriterer jeg styrke. Så dette blir bra. Får bare håpe jeg klarer å holde det vedlike, og at det passer seg så jeg kan gjøre det, i forhold til tidene på slottet! 

Processed with VSCOcam with f2 preset

Processed with VSCOcam with f2 preset      Processed with VSCOcam with f2 preset

Hvordan skal dere komme dere tilbake etter en påske med masse godis? 

Aktiv Mandag 28.03.2016, kl. 19:23

Heihei! Da er påsken straks over og vi skal tilbake til hverdagen. Jeg både gleder meg og gruer meg. Jeg gleder meg til å se igjen de på leir og slottet, og jeg gleder meg til å komme inn i rutiner igjen. Men det har vært utrolig deilig å ha litt frihet til å gjøre hva jeg vil med hvem jeg vil i påsken, den kommer jeg til å savne frem til neste ferie. Når jeg kommer tilbake i morgen er det bare 80 dager igjen! Herregud som tiden flyr, Nå må jeg virkelig sette meg ned og finne ut hva jeg skal søke til høsten, før det er for sent! 

* * * * * * 

I dag har Thor som i går vært og hjulpet en venn med russebilen hans, mens jeg har hatt en aktiv mandag! Nå som påsken er over er det på tiden og få vekk alt det man har pakket i seg fra påskeegget. Jeg ble med mamma og pappa til Drøbak. Der gikk vi en lang tur langs med vannet og litt i gamlebyen. Det er så utrolig fint der, skikkelig idyllisk og smått. Vi hadde det veldig koselig og lo utrolig mye, for det endte selvfølgelig med hoppebilder av oss alle. 

      Processed with VSCOcam with f2 preset Processed with VSCOcam with f2 preset Processed with VSCOcam with f2 preset

      Processed with VSCOcam with f2 preset

      Processed with VSCOcam with f2 preset Processed with VSCOcam with f2 preset

Etter gåturen, gikk turen opp på treningssenteret for å få slitt ut bena enda litt mer, nå er jeg så sliten at nesten ikke klarer å gå. Klar for mat og noen siste timer med kjæresten før jeg skal legge meg tidlig, i morgen begynner jo en ny uke. Håper dere har brukt siste dag av påskeferien akkurat som dere ønsket, så ønsker jeg alle en god uke! 

Eat clean train dirty 16.07.2015, kl. 12:56

Hei!

Jeg har for tiden mye alenetid, kjæresten jobber mens jeg har ferie. Dagene går da til ting jeg kanskje ellers ikke er like flink til å prioritere, som å krype inn i hjørnet av sofaen med en god bok. Men nå er det faktisk bare 12 dager til jeg skal inn i militæret, og etter 2 uker med late dager på ferie føler jeg at jeg er nødt til å hive på meg joggeskoene de neste dagene. Jeg har alltid likt å løpe eller nærmere bestemt jogge. Var aldri noe fan av 60 meteren, for jeg er typen som passer bedre til langturer, enn de hurtige korte distansene. De siste gangene jeg har vært ute å løpt nå har jeg valgt varierte øvelser samt kondisjon og utholdenhet. Jeg tar som regel turen gjennom skogen like utenfor huset mitt. Ikke bare synes jeg det er deilig å løpe i skogen fordi det er stille og fredelig, men det er også mye bedre for kroppen din. Du bruker flere muskler og det er også større variasjon i muskelbruken når du løper i terreng, og det varierte underlaget gjør så du også trenger koordinasjon og balanse også. I tillegg til dette er det mye mindre sjanse for at du får belastningsskader om du løper i terreng kontra asfalt.. så dette er noe man burde tenke litt over før man hiver seg ut på neste løpetur.

Etter en stund med løping i skogen kommer jeg ut til en uendelig lang og rett bakke med stigning, her er det perfekt og ha stigningsløp. Etter noen passe lange drag pleier jeg også å legge inn noen av de vanligste styrkeøvelsene som situps, pushups, utfall og hvis jeg finner en solid gren prøver jeg meg også på noen pullups. Da har man i løpet av økten brukt fått en super fullkroppsøkt, og føler seg både flink og sprek når man kommer hjem.

Over ser dere en av middagene kjæresten og jeg lagde tidligere i uken. Når man bor for seg selv og har sånn gjennomsnittlig inntekt som vi har vil man kanskje merke til det at pengene ikke alltid strekker til. Noen av det vi bruker mest penger på i løpet av en måned er mat, og det blir derfor viktig å finne middager som både er gode, sunne og billige. Vi lagde en rett som kan lages på mange forskjellige måter og som kan tilpasses helt ettersom hva man selv ønsker og liker, nemlig Wraps. Denne gangen ble det kyllingwrap, men det er også mulig å bytte ut kylling med for eksempel laks. Kyllingwrap er utrolig enkelt og raskt å lage, du steker kylling, kutter opp det du skulle ønske av grønnsaker, salat og annet tilbehør, varmer lumper og vips så har du deilig og sunn middag. Her er sånn vi lagde våre...

Det du trenger er:

400g ferdig strimlet kyllingfilet 

smør til steking

salat, mais, agurk, paprika (eller hva du måtte ønske)

lett rømme

fullkornstortilla (lomper) 

 

Hvordan lager du dine wraps?

 

-Tina

Tina

♥Velkommen♥



Hei! Takk for at du titter innom bloggen min, jeg er 21år, bor med kjæresten i en liten leilighet på Nesodden. Nettopp ferdig med et år i militæret, nå har jeg begynt å studere sykepleie ved LDH i Oslo. På denne bloggen kommer du til å finne glimt fra hverdagen min, og ellers ting jeg interesserer meg for. Håper dere liker det dere leser og ser. Kontakt: tinarjblogg@hotmail.com


Instagram♥



Blogg.no reklame

Follow

Søk i bloggen

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Bloggdesign

hits