tina rødfjell jensen

www.tinarj.blogg.no

Mye på programmet 05.10.2016, kl. 10:21

God formiddag! I dag har jeg mye på programmet. Nå sitter jeg på båten inn til Oslo hvor jeg skal møte en Cecilie. Vi skal sammen dra og få en touch up på begge tatoveringen våre. Begge tok de tidligere i vår, og nå er det på tide og få gått over noen partier en gang til. Etter det er det rett på skolen for å være i ferdighetssenteret, noe som alltid er like gøy. Denne gangen blir det både spennende og utfordrende, da vi skal lære om å sette kateter.. Jeg er ikke hjemme før litt sent i ettermiddag/kveld så spørs hva jeg får tid til da, men om kjæresten ikke skal jobbe er det mulig vi tar oss en kinotur, ettersom at det tross alt er den store kinodagen i dag!

I går fikk jeg litt ekstra god tid til båten, så jeg tok meg turen innom starbucks, og kjøpte meg noe å kose meg med i solen, mens jeg ventet på båten. Det er sånne småting som gjør dagen betraktelig bedre.

Ha en fin lille-lørdag alle sammen!

Dagen før dagen 27.08.2016, kl. 08:26

Når dere leser dette innlegget er jeg sikkert allerede i full gang med å gjør meg klar til bryllup. Så dette innlegget er altså skrevet i går.

Da har vi hatt en dag i Arendal, vi dro fra overskyet himmel, kjørte igjennom øse-pøsende regn og kom frem til blå himmel og sol. Siden vi kom oss av gårdet rimelig tidlig i dag fikk vi en god stund her til å bare titte rundt og kose oss før den store dagen i morgen. Vi kom frem, pakket ut av bilen, flyttet inn på hotellrommet og kom oss til byen for å titte litt rundt. Thor fikk tatt turen innom en frisør og stusset håret til bryllupet, helt utrolig hvordan ting er nødt til å gjøres siste dagen, er ikke snakk om å fikse sønne ting litt før... Menmen resultatet ble veldig bra!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Processed with VSCO with f2 preset

Etter å ha gått litt mer rundt på senteret tok vi oss turen ned til havnen hvor vi fant oss en fin plass å spise. Det ble burger på oss begge, de var store og supergode. I tillegg anbefalte de milkshake til burgerene, og for voksne milkshake med baileys. Så da ble det fort det på oss begge, kjempegodt! Resten av dagen gikk egentlig bare til avslapping på hotellrommet for å lade krefter til den store dagen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Processed with VSCO with b1 preset

Ha en fin helg ♥

Fjelltur del 3/3 01.08.2016, kl. 23:27

Nå begynner dere vel å få nok av fjelltursnakk, og jeg lover dette er sist innlegg for denne gangen. Da vi våknet tredje dagen var det først veldig tåkete og litt regn i luften. Vi pakket oss godt inn i soveposene og spiste frokost inne i teltet. Da vi var ferdig med å spise hadde tåken lettet og det hadde stoppet å dryppe, vi var utrolig heldige sånn sett. Vi pakket sammen alle tingene og begynte å bevege oss opp på den andre og siste toppen for denne turen. Det var definitivt ikke like fin utsikt. Tåken var tett som bare det, men vi måtte allikevel helt til toppen, når vi var så nær.

Processed with VSCO with f2 preset    Processed with VSCO with f2 preset

Fjelltur del 2/3 31.07.2016, kl. 01:00

Da kommer fortsettelsen på fjellturen. Etter å ha skrevet i boken på den første toppen satte vi kursen ned mot gropen mellom de to toppene. Vi hadde bestemt oss for at vi ville finne oss en plass å sove oppe på fjellet også ta den andre toppen dagen etter. Hva var vel ikke mer perfekt enn å legge seg midt imellom de to fjellene. Det var ikke bare bare å komme seg ned fra første toppen. Det gikk rett ned, og det var ikke en lett tur med sekk på ryggen. Men til slutt kom vi oss helskinnet ned til platået mellom de to toppene. Det var virkelig helt nydelig der, stort og åpent, med to små vann. Vi bestemte oss for å sette opp teltet på fjellet like ved et av de små vannene så det ble fint og idyllisk.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Processed with VSCO with f2 preset

Vi lagde vår egne lille sittegruppe, og plass til stormkjøkken hvor vi kunne lage mat og kose oss. Alt så veldig fint ut koselig ut. I løpet av turen hadde skoene våre blitt både møkkete og våte, så vi tok oss også tiden til å vaske og tørke skoene. Vi var i det kreative hjørnet, er man på tur så er man på tur.

Vi lagde rett og slett vår egne lille tørke ovn.

Fjelltur del 1/3 28.07.2016, kl. 23:35

Da var jeg nede på bakkenivå igjen, etter tre dager ute i det fri og oppe i høyden. Jeg fant ut at jeg har så mange bilder fra turen som jeg gjerne vil dele med dere, så jeg blir nødt til å lage tre innlegg for å forklare turen. Vi startet mandags ettermiddag fra Fagerstrand. Sekkene ferdig pakket, og klare for en skikkelig fjelltur. Det tok omlag 4 timer, med noen stopp på veien før vi kom oss til Vrådal kommune. Vi kom frem ganske sent og det regnet som bare det, så vi bestemte oss for å ta første natten i bilen, det var rett og slett ikke noe vits å begynne med telt i regnet. Vi stoppet bilen nede ved vannet og det gjorde så vi våknet til en veldig fin utsikt, utrolig koselig. Vi prøvde oss også på Real turmat - sjokolademusli som frokostblanding, og den var overraskende god.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Processed with VSCO with f2 preset

Vi kjørte et lite stykke unna der vi sov og begynte turen opp mot den første fjelltoppen. Roholtfjellet består av østre og vestre. Vi skulle gå opp østre, sove imellom fjellet og gå opp vestre og ned på andre siden. Vi startet turen på en lang grusvei, den gikk vi et langt stykke før vi kom på en liten sti som tok oss inn til et nydelig vann nedenfor fjellet vi skulle bestige. Det var veldig fint der så vi måtte stoppe å ta litt bilder.

Etter et lite stopp ved denne fine plassen gikk vi tilbake til grusveien og fortsatte bittelitt lengre på den før vi igjen tok en av på en ny sti. Denne stien skulle vi følge opp til første toppen. Vi gikk igjennom myr, og øse-pøsende regn, men kom oss opp til toppen. Og da vi kom til toppen åpnet himmelen seg og vi fikk sol på toppen. Vi tok et lite stopp med litt mat og vann på toppen før vi skulle begynne turen ned til soveplassen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Processed with VSCO with f2 preset

I neste innlegget får dere se den utrolig fine plassen vi teltet for natten!! Følg med.

Sol og Sommer 21.05.2016, kl. 17:44

Hellu! Nå er det en nesten en uke siden jeg kom hjem og det er så fryktelig mye som har skjedd så derfor har det vært rimelig stille her. Jeg har en del ting å skrive om fremover, så jeg håper jeg har tid og energi på ettermiddagene til å få skrevet noen flere innlegg for dere. Det er kjedelig når man føler man ikke strekker helt til og ikke rekker alt man ønsker, men sånn er det iblant. Jeg har jo som sagt kommet meg hjem fra Spania men har enda ikke fått lagt ut alle bildene som ble tatt underveis. Her får dere litt bildedryss fra Spania. Håper alle har en super helg så langt!

12.05.2016 12.05.2016, kl. 19:21

Hellu, sent i går kveld kom Thor til Spania. Vi hentet han på flyplassen i 12 tiden, så det ble så og si bare rett tilbake til leiligheten og hoppe i seng. Da vi våknet i dag tidlig var det strålende vær. Så og si hele dagen i dag har gått til å kose oss på stranden. Noe som var litt morsomt var at da vi kom ned på stranden i dag kom jeg på at jeg hadde glemt å ta med meg bikini toppen som lå til tørk oppe på terrassen. Det endte med en times gåtur for meg og Thor som tenke "vi er i Spania, selvfølgelig er det noen småbutikker langs stranden som har bikini topper" Det var tydeligvis vanskeligere å få tak i enn vi hadde sett for oss. Så etter en times gåing og en is, gikk vi tilbake til de andre som lå og koste seg på solsengene, og det endte opp med at vi måtte kjøre tilbake til leiligheten og hente den..heh... klomsa.

Long day, no sun 11.05.2016, kl. 00:11

Hola! Litt av en dag det har vært i dag. Vi våknet til nok en overskyet dag og bestemte oss derfor for å bruke tiden til å farte litt rundt. Og fartet rundt gjorde vi, vi dro fra leiligheten i dag tidlig i 11 tiden, og var ikke tilbake før 10, hele denne dagen har gått i ett. Først kjørte vi til Althea, en plass som ligger i nærheten av Benidorm, der tittet vi litt rundt i byen, og kjørte frem og tilbake for å prøve å finne huset til en bekjent. Etter sikkert 2 timer med leting og kjøring i alle mulige retninger fant vi endelig frem.

Etter en liten stund der, fikk jeg vilje min og det ble tid for shopping! Først kjørte vi tilbake til Alicante og gikk på et stort senter. Noe av det beste jeg vet med å være i utlandet, er at du finner butikker som selger klær du ikke får i Norge. Jeg plukket ikke med meg så veldig mye, men fikk men noen plagg. Etterpå dro vi på leting i sentrum etter Sephora. Nå har jeg gått så utrolig lenge og siklet på sjokolade paletten til Too Faced! Og jeg slang i tillegg med et nytt solpudder ettersom at mitt gamle er helt brukt opp. Jeg kan ikke få sagt mange nok ganger hvor glad jeg er i Too Faced sine produkter, de er supergode og luker helt himmelsk. Jeg har ikke fått tatt noen bilder av det jeg kjøpte enda, ettersom at vi ikke var tilbake her før sent og jeg var utslitt, men jeg gleder meg til å vise dere!

Da var jeg på tur 09.05.2016, kl. 17:46

Buenos dÌas! Nå har jeg kommet meg trygt ned til Spania!! Ja, ikke sant det høres deilig ut? Vel akkurat nå har dere bedre vær hjemme i Norge. Jeg sitter inne på rommet i en varm poncho snurret rundt meg! Jeg var oppe kvart på 4 i natt og begynte bilturen til Rygge. Da vi kom frem var det faktisk ikke så verst vær. Det var spådd regn, men vi kom frem til lett overskyet, solen tittet frem innimellom og 23 grader!! Men nå utover ettermiddagen har det skyet til ganske mye. Det er meldt det samme været for i morgen, men fra og med Onsdag skal det bli bra! Og på Onsdag kveld kommer også Thor, så da gjør det egentlig ikke noe om det er sol eller overskyet, for da kan vi kose oss sammen uansett. (Men håper selvfølgelig på sol og varme). Greit å komme hjem et lite hakk brunere enn hva jeg var da jeg dro, når jeg tross alt skal være borte nesten en hel uke. Her kommer noen bilder fra reisen ned i dag. Håper dere koser dere der hjemme i strålende sol, ikke sjalu på været i det heletatt.. heh!

Tina

♥Velkommen♥

Hei! Takk for at du titter innom bloggen min, jeg er 21år, bor med kjæresten i en liten leilighet på Nesodden. Nettopp ferdig med et år i militæret, nå har jeg begynt å studere sykepleie ved LDH i Oslo. På denne bloggen kommer du til å finne glimt fra hverdagen min, og ellers ting jeg interesserer meg for. Håper dere liker det dere leser og ser. Kontakt: tinarjblogg@hotmail.com